pátek 6. listopadu 2009

Z Monjo do Lukly a nečekaný odlet do Kathmandu

Po brzkém ranním vstávání a rozcvičce snídám omeletu se sýrem. Po sbalení věcí a zaplacení v 7h vyrážím směr Lukla. Cesta příjemně rychle ubíhala a okolo 8h chytám první sluneční paprsky. Čím níž jdu dolů, tím je tepleji, což jsem velmi uvítal. Během cesty se mi daří lovit pár hezkých snímků malých nepálců, odměnou je úsměv dítěte spatřující svůj portrét na displeji zrcadlovky. V polovině cesty si dávám malou pauzu na palačinku s džemem a milk tea. U toho přemýšlím, jak strávit dnešní zbytek dne v Lukle. Na zpáteční letence do Kathmandu mám napsaný datum odletu 8.11., buď se pokusím domluvit odlet aspoň o 1 den dříve nebo strávím zítřejší den nějakým výletem v okolí. Před vesnicí Lukla jsem se pořádně do dlouhého kopce zapotil, od rána jsem už vypil nejméně 1,5 litru vody a teplo je čím dál víc. V dálce sleduji jak přistávají a odlétávají letadla, láká mě zbytek dne strávit pozorováním a focením letadla. Okolo půl 12h jsem u cíle, jdu hned do odbavovací haly potvrdit svoji rezervaci (jinak letenka propadne) a zkouším posunout datum odletu o 1 den dřív. Mladý pán, docela sympatický, mi nabídl, že můžu odletět hned. S jeho návrhem souhlasím, píše si mé jméno a číslo rezervace do seznamu dnešního odletu. Mám se dostavit přesně za hodinu, což se mi perfektně hodí na kochání a focení rušného provozu na letišti. S radostí běžím pár metrů zpět ke skále, odkud je hezký výhled na celou dráhu. Z batohu vytáhnu dlouhý kanón a zkouším lovit pěkné snímky přistávajícího a startujícího letadla. Též jsem i nafilmoval na Xperii. V domluveném čase se dostavuji k přepážce, kde odbavuji batoh a po důkladné kontrole policií vstupuji do čekací místnosti. Všiml jsem si lidí, kteří čekají přímo na venkovní letišti u budovy pár metrů od letadla. Přesouvám se tam a s nadšením pozoruji rušný provoz na letišti. Asi za půl hodiny přistálo letadlo společnosti Yeti Airlines a s bušícím se srdcem čekám první ve frontě. Po naložení zavazadel do letadla nás volají do nástupu, hned vystartuji a obsazuji první místo za pilotní kabinou:-) Po zaplnění asi 15 cestujících letadlo odrolovalo na startovní dráhu a na plný výkon (s neuvěřitelným rachotem) vystartovalo jako z praku do vzduchu (dráha je velmi krátká a se sklonem z kopce, kde na konci dráhy je velká propast). Let trval asi 32 minut a několikrát jsme ve vzduchu cítili turbulence (vzdušné víry z hor). Pod dohledem kapitána ho řídil mladý pilot, který zvládl bez problému rychlou otočku o 90 stupňů k přistávací dráze a přistání. Po otevření dvířek letadla ucítím závan teplého vzduchu s příměsí benzínu a opětuji letušce úsměv za dobrý bonbónek (před startem všem rozdávala, aby jim nebylo blbě od žaludku). Všichni v autobuse čekáme na zavazadla a poté nás zavezou k okraji letiště. Cestou k International airport úspěšně odháním otravující taxikáře, chci se mrknout, jak to tam vypadá, až ve čtvrtek 12.11. poletím domů. Poté náhodou potkávám taxikáře, který mi připadal spolehlivější, po domlouvání pevné ceny nastupuji do malého auta (čím menší, tím lépe kvůli snadnější manévrování ve městě). Třičtvrtěhodinová jízda byla neuvěřitelně adrenalinová (těžko popsat co jsem zažil), přejíždění v protisměru, kličkování, projíždění mezi auty s pár centimetry… V hotelu, kde jsem se už minule ubytoval, mě vítá chlapec a ptá se na mě, jak se mám. Ukazuji palec nahoru a usmívám se. Po vybalení věcí, oholení, osprchování se (po 18dnech!) a dobrém obědě s pivem si sedám k internetu, abych dopsal 2 články do mého cestovatelského deníku. Poté v recepci se bavím s jedním nepálcem, který provozuje různé služby (trekking, rafting, letenky atd.). Ptám se ho na cestu do Chitwanu (národní park), dozvídám se, že cesta busem trvá 7h a letecky jen 20min. Po dlouhé debatě nakonec rozhoduji zítra vyrazit letecky do Chitwanu (asi 170km od Kathmandu jižně) na 3 denní safari včetně ubytování v hotelu. Po domluvě důležitých detailů se odebírám do města vybrat z bankomatu money a nakupuji nějaké dobroty na cestu (jen čokoládové tyčinky neb v ceně je plná penze). Poté jdu do restaurace se pořádně nažrat:-) Objednal jsem si jačí steak s hranolky a zeleninovou oblohou. Po pár minutách čekání dostavám velkou pánev s velkým oblakem páry. Málem lapám po dechu a koukám, co mi to dobrého na stole naservírovali. Po odfouknutí a odmávnutí páry se nestačím divit, kolik masa leží na stole:-) Hubený a vyhladovělý se do toho vrhnu jak vlk:-) Musím uznat, že maso bylo nejchutnější a nejlepší (v horách bylo takové tvrdší). S plným pupíkem se vracím zpět k hotelu, kde zkouším vypálit fotky z karty na DVD, neúspěšně, neb vypalovačka nepodporuje DVD média. Zkusil jsem se zeptat vedle v internet café, zítra ráno mi slíbil, že to vypálíme, tak uvidíme. Po dopsání deníku jdu o půlnoci do postele (po 18dnech) se na zítřejší safari vyspat.

3 komentáře:

  1. Ahoj Kajiku!
    Tak jsem si refreshnul prohlizec a helemese - takovejch cestopisu! Hltal jsem to uplne vsechno s pusou dokoran, kochajic se bozima fotkama a s pocitem, jako bych to prosel s tebou:-)
    Rekl bych, ze takovej fotonadsenec a dobrodruh jako ty je tam v naprostym raji!
    Jsou to super zazitky, a je vynikajici, ze to ihned zaznamenavas a zverejnujes, jinak by to vyprchalo a uz by to nebylo tak detailni.
    Tak at te nesezerou selmy v safari!
    Jinak ja jsem trochu lazar s berlema (ani nemusim do Himalaji, abych si zrubal nohu blbym slapnutim), ale v duchu jsem tam s tebou:-)
    Verca pozdravuje taky!
    Drz se!

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Kájíku!
    Neuvěřitelné!Fantastické!Úžasné!Narodil jsi se DOBRODRUHEM a dobrodruhem zůstáváš.Ne nadarmo se jmenuješ SVOBODA-LIBERTY.Jsme nadšeni z Tvého cestopisného deníku.Přejeme si, aby jsi se ve zdraví navrátil a těšíme se na setkání s Tebou.
    Tvůj stařičký profesor s rodinou - Vrchlabí.

    OdpovědětVymazat
  3. Alesku,diky za rozsahly komentar,tesi me,ze jsi se mnou aspon kus cesty v duchu procestoval. Mrzi me,ze jsi ted o berlich,koukej se brzy,do meho navratu, uzdravit,at Te vidim celeho zdraveho! Pozdravuj Vercu a tvoji rodice (mamku i babicku).
    PS: Uz mam plnou i druhou 4GB kartu (celkem cca 1420 fotek v RAW). Nastesti si muzu zalohovat na 8GB kartu v pameti mobilu.

    Mily profesore,dekuji za krasny komentar. Moc vsechny doma pozdravuj a tesim se na brzke shledani.

    OdpovědětVymazat