úterý 3. listopadu 2009

Z Khumjungu do Namchee Bazaru

Po příjemném probuzení do chladného rána čekám, až vysvitne sluníčko, neboť vesnice Khumjung je hodně posazená v údolí mezi horami. Ve spacáku si opisuji deníky do malého a kouzelného minipočítače. Okolo 8h prosvítá mezi záclony první sluneční a hřejivé paprsky, hned se usmívám a skáču ze spacáku. Po převlečení zatnu zuby neb všechna oblečení jsou ledově studená, ale co bych pro nepálský sen neudělal :-) Snídám opět rýžový pudink, už poněkolikáté, že? :-) a sýrovou omeletu s milk tea. Se sympatickou paní domácí si chvíli povídáme a po zaplacení ji požádám o vizitku neb se mi lodžie zdála ze všech nejhezčí s výhledem do hor ze dvou oken v rohu. Při balení se přichází se mnou rozloučit Finjo, který jde do nedaleké školy. Řekl jsem mu, že se tam také půjdu podívat a možná se přiučit něco nového:-) Po rozloučení s paní domácí (z dálky mi ještě zamávala) se odebírám kousek k pekárně Everest, která používá elektrická kamna k výrobě vynikajícího chleba a pečiva. Po 3 týdnech si kupuji teplý skořicový koláč, který jsem hned na místě snědl, a perník. Beru si ho s sebou na cestu. Kousek asi ne 100m vstupuji do Hillaryho školy založené v roce 1960, která poskytuje dětem základní a střední vzdělání. Procházím různými budovami, kde je vedle dveří napsáno: 1.classroom, 2.classroom,…, 8.classroom, computer classroom, biological classroom, atd. Uprostřed školských budov stojí dominantní socha sira Edmunda Hillaryho, který s Tenzingem Norgayem dne 29.května 1953 stanuli na nejvyšší střeše světa. Přemýšlím, do které školy mám jít:-) Okolo půl 11 vyrážím na známé místo, o kterém jsem kdysi psal (s Troy a Nicole jsme omylem zabloudili a zakotvili na krásném místě, odkud je krásný výhled na horské velikány a také je tam klid i prázdno kromě nějakých zvířat). Tam hodím batoh na zem a uvelebím se k odpočinku. Vychutnal jsem božský a nepopsatelný klid s výhledem na panoramáta a vzpomínal jsem na nedávné výstupy. Zní to neuvěřitelně, ale jsem opravdu v Nepálu? Okolo poledne vyndávám z batohu svačinu (perník) a s chutí jsem pomalu po kousku ochutnával vůni pečiva. Mami, ani nevíš, jak se mi po těch koláčích stýská. Po dvouhodinové idylce se pomalu s touto krajinou loučím a odebírám směr Namchee Bazar. Okolo 3 hodiny hledám lodge, po půl hodině zjišťuji, že jsou všechny obsazené (tato vesnice je od Lukly hlavní tepnou, která se pak větví do 3 cest vedoucí do hor). Nakonec zakotvím v jednom hotelu Kongde view lodge, který ještě nebyl do posledního místa zaplněný. Pokoj mám za 200Rs ve třetí poslední patře s výhledem na západ. K obědu si dávám sherp vegetable soup a cheese with tomato omelette, po zaplnění žaludku se odebírám do internet café, kde hodinu a půl píšu maily s mým nejbližším a kopíruji na můj cestovatelský deník 11 článků včetně fotek. Jak ale čas na počítači rychle letí a málem bych zapomněl, že nesedím doma a rupie pomalu letí nahoru:-) Po zaplacení za prointernetování se po rušné ulici, kde na obou stranách prodávají nepálci různé suvenýry a vybavení pro trekaře, odebírám do hotelu. Objednávám mix pizzu a opět píšu deník. Úderem desáté hodiny zkouším z mého okna vyfotit noční snímek na 20 vteřin a stativu, poté lezu do spacáku a před usnutím jsem si promítal dnešní krásně strávený den…

6 komentářů:

  1. AHOJ KAJO,STRASNE MOC TI FANDIM,SES OPRAVDU KABRNAK !!!OPATRUJ SE A HLAVNE NERISKUJ ! VSE NEJLEPSI K SVATKU A STASTNY NAVRAT DOMU - DO CHUMELENICE PREJE TETA L.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Kájo,k dnešnímu svátečku přejeme všichni hodně zdravícka,stěstíčka,lásky a mnoho krásných
    životních chvil a chvilek....dávej na sebe pozor...Tinka posílá pusu jako husu:-)))

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj ty muj vysokohorsky cestovateli,
    to vis ze kolacky budou...mozna i nejaky dorticek
    a k tomu neco ostrejsiho....:-):-)!!!!
    Uz se moc tesim-liba te mamka a pridava se i
    Akimousek a kocicaci.

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Karle, Hillary vylezl na Everest 1953. To jsem vedel. Taky jsem vedel, ze to byl novozelandan. A jeste jsem si na Wikipedii precetl, ze to bylo 29. kvetna... staci to takhle? Ted mi jeste napis, kdy to planujes ty? Vypada to, ze po Himalajich skaces jako kamzik a nejakych tech par tisic metru navic urcite zvladnes ne? Jo a fotky mas super, uplne se ted stydim za ty svoje na mem deniku! Drz se! Je super, kolik potkas fajn lidi, to je na cestovani to nejlepsi!

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Kajo,nevim a ani nebudu hledat kdy pan Hillary vystoupal na Everest :-), ale vim urcite,ze si budu pamatovat,ze nekdo,koho si vazim,dokazal pres mnoha uskali uskutecnit svuj krasny sen. Mas muj hluboky a uprimny obdiv. Jen tak dal pokojny bojovniku. Drz se!Jsem v myslenkach s Tebou :-) M

    OdpovědětVymazat
  6. Teto Lido, dekuji za mile pranicko, navrat do chumelenice se vubec netesim, asi tu zustanu :-)

    Ato a Kristynko, dekuji tez za prani, moc se mi po Vas styska! Uz se tesim, az Vas uvidim a uslysim, co je noveho :-)

    Mami, na kolacky se moc strasne tesim! Mnam :-)

    Davide, na otazku jsi spravne odpovedl, tudiz mas narok na pohled, kam Ti mam poslat? :-) Tve clanky nestiham cist, ale az se vratim domu, urcite si je vsechny prectu! Nemusis se za tvoje fotky stydet, naopak Te obdivuji tve cestovatelske nadseni! Drz se!

    Neznamy M (tusim Marketa s Misou nebo Maja?) Dekuji za tvoji poklonu, ta me velmi potesila!

    Pred chvilkou jsem uspesne doletel do Kathmandu, kde se zdrzim 5 dni (12.11. odletam do Sharjahu). Zitra se ozvu vice...

    OdpovědětVymazat