sobota 31. října 2009

Výšlap na Island Peak Base Camp a přesun do Dingboche

Ráno se probouzím opět svěží a pln síly, trošku balím, mám v plánu vyrazit nalehko do Island Peak Base Camp. Po snídani (2x palačinka s džemem) okolo 7h vyrážím vstříc chladnému ránu a ještě nevycházejícímu slunci poznat blíž horu Island Peak. Po půl hodině se pomalu otepluje a sundávám si vrchní bundu. Asi za necelé 2h objevuji tábor, za něj pokračuje cesta, která vede na High Camp v prudkém svahu. Přemýšlím, zdali zkusit dojít do dalšího tábora, po zralé úvaze jsem z toho upustil, neb bych do Dinboche nedorazil včas za světla. Spokojuji se s focením panoramat a detailu vrcholu Island Peak, po chvilce kochání se vracím zpět do vesnice, kde si objednávám oběd (macaroti with vegetable and cheese) a vyzvedávám batoh. Po zaplacení všech položek včetně jídla se přesouvám po známé trase do další vesnice Dinboche, kde se hned ubytuji v lodžii s internetem café. Hned si objednávám čaj a chocolate roll, poté jdu pročíst narychlo emailovou schránku a píšu krátký deník. Před západem slunce si beru foťák a jdu se projít na kopec. V dálce vidím plující mraky nad údolím mezi dvěma horami, jak se blíží k vesnici. Přemýšlím, co za pár minut bude následovat a hledám místo na dobré focení vesnice. Po pár zdařených snímcích se pod mraky vracím zpět. Ve vyhřáté společné místnosti si píšu dnešní deník, a protože mám jen malou mapu vytištěnou z internetu, požádám naproti slečnu o větší mapu. Při studování mapy ke mě přichází slečna a ptá se, zdali jsem na trekkingu sám. Vyprávěl jsem jí a ukazuji na mapě kudy jsem prošel. Dozvídám se od ní, že jsou společně s dalšími 3 lidmi ze Švýcarska. Dva jsou z Grindelwaldu (Manuela a Ido) a zbytek jsou z Bernu (Rahel a Alexandra). Po vyprávění svých zážitků a večeři (french toast and creme nudle soup) si všichni hrajeme kostky Yazzy. Všichni se u toho hihňáme a smějeme se:-) Nakonec vyhrává Ido a já jsem z pěti čtvrtý:-) Okolo 8h, kdy nosiči a šerpové se chystají ke spánku ve společné místnosti, se odebíráme na kutě.

Žádné komentáře:

Okomentovat