úterý 20. října 2009

Namchee Bazar

Včera večer, když jsme šli do spacáku, byla pěkná zima. V mém novém spacáku Prima Tulak je mi příjemně teplo a tak po dopsání cestopisu (na mobilu Xperia s výsuvnou klávesnicí) hned usínám. Ráno v 7h dostáváme s Troy jablečnou omeletu s medem a Nicole ovesné mléčné müsli s jablky. Po sbalení míříme do Namchee Bazar, nedaleko Jorsale začíná národní park Sagarmatha, který je zapsán v UNESCO, před vstupem se musí každý s permitem nechat zapsat a orazítkovat, na tabuli se dozvídám, že loni park navštívilo 30000 lidí. Po včerejším 5h výšlapu s 20kg batohem se cítím ok. Při prudkém výšlapu napínám spodní nohu, na okamžik se zastavím (z dolní na horní nohu přesouvám váhu). Důležité je zkoordinovat dech s chůzí. Jsem ze všech nejpomalejší, ale můžu jít hodiny bez zastávky. Lidi, kteří spěchají nahoru, jsou na zastávce vyčerpaní, ve finále jsme v kempu vždy první:-) Docela užitečná rada, kterou jsem dočetl v průvodci Nepálu. Po cestě překračujeme několik visutých mostů z lana přes řeku Dudh Koshi Nadi, dále trasa pokračuje nad soutokem dvou řek na visutém mostě v závratné výšce. Nicole to statečně zvládla, já jsem na mostě vydržel asi minutu stát a fotografovat. Když jde nosič s nákladem, pěkně to houpá:-) Za mostem je řada strmých a nesouměrných schodů, když potkáte jaky, je lépe počkat. Stává se mnohokrát, že jak nezvládne a spadne do propasti… Po náročném výšlapu před Namchee Bazar poprvé spatřujeme v dálce nejvyšší horu Mount Everest. Máme štěstí, že je od včerejška slunečné počasí (přes den je teplo jako v létě). V Namchee Bazar okolo poledne hledáme nějaké levné ubytování, nakonec se usadíme v hotelu Sharpa Village za 100Rs/osoba/den. Hned se naobědváme (jačí maso s hranolky) a domlouváme se, že dnes je aklimatizační odpočinkový den. Zkouším zjišťovat všechny internet café, kolik stojí hodina. Nakonec se mi daří zkopírovat 2 cestopisy z mobilu na počítač (psát cestopis přímo na počítači by vyšlo pěkně draho). Nakonec po usmlouvání místo 400Rs platím 300Rs (40 minutové sezení). V lodžii propočítám peníze a zjišťuji, že až budeme výš, budou lodžie a jídla dražší, raději vyměním 260$ na 18200Rs (rupie). Po procházení tržiště píšu opět dnešní cestopis. Večer si budu číst nebo s Troy a Nicole hrát karty. Zítra máme v plánu dojít do Khumjung s nadmořskou výškou 3780 m.n.m., další den do Dole, další do Pangha, když to s aklimatizací dopadne dobře, buď v sobotu nebo neděli budeme na vrcholu Gokya. Momentálně na 10-13dní budu bez internetu (se satelitním telefonem to stále zkouším, bezúspěšně, asi mi ve Vodafone špatně zkontrolovali, zdali je funkční na síti Thuraya). Ale nebojte se, jsem ve společnosti dobrých lidí (s Troy a Nicole).