středa 21. října 2009

Aklimatizační výlet okolo Namchee Bazaru

Včera večer jsme si s Troy dali nepálskou večeři (meat curry, vegetable curry, green vegetable fried, boiled rice, soup, pickel and papad), byla výborná a pěkně jsme se nacpali. Mají tu i výborné čaje (nejradši piju milk tea). Poté jsme si chvíli povídali a četli knížky. Okolo 9h jsme šli do spacáku nabrat sílu na další den. Ráno u snídaně (tibetan bread with jam) se rozhodujeme, že uděláme okružní výlet okolo Khumjung, vyrazíme nalehko. Po hledání správné cesty vedoucí na Hotel Everest View přecházíme travnaté letiště a u hotelu Panorama spatřujeme nejvyšší horu Mount Everest ve své celé kráse (je azurově jasno bez obláčku), jsou vidět i ostatní hory (Lhotse, Ama Dablam, Thamserku, Nuptse, Khumbiula). Dále pokračujeme cestou, která je zařízlá v prudkém svahu. Fotím okolo zajímavé a barevné rostliny, je tu krásně babí léto. U hotelu Everest View (3880 m.n.m.) se chvíli kocháme horskou scenérii. Okolo poledne dorazíme do nádherné vesnice se zelenými domky, úžasná podívaná. V jedné lodžii a restauraci si dáváme polévku s rýží a mint tea. Vesnice se mi více líbila, oproti Namchee Bazaru je otevřenější s výhledem na hory ze všech stran a hlavně čistější. Namchee Bazar je taková utopená v údolí na východní straně. Procházíme mezi políčky ohraničenými kamennými zídkami, právě vrcholí sklizeň (brambory, mrkev atd.). Za vesnicí Khunde jsme šli rovně na barevné nádherné pastviště, mám tu pocit, že jsem jak v Peru/Chile, cesta najednou končí v prudké stráni, hledáme kudy se dostat dolů do Namchee Bazaru, po studování mapy jsme se shodli, že jsme tudy šli špatně, ale nám se tu moc libí. Uleháme na krásně vypasený trávník a kocháme se zasněženými horami. Po chvilce se přemístíme kousek zpět a nalézáme správnou cestu, pořád jsem pozadu, poněvadž stále fotím (i nepálce kteří okopávají zahradu). Poslední kus cesty byl velmi strmý s hezkým výhledem na Namchee Bazar. Konečně unaveni jsme dorazili do lodžie, kde si dáváme oddech (píšu tento cestopis). Zítra máme v plánu se přesunout do Phortse Thanga. Doufejme, že bude stejné počasí jako dnes dopoledne, poněvadž od 15:00 se počasí trošku pokazilo.