neděle 25. října 2009

Vrchol Gokyo Ri a přesun do vesnice Dragnag

Včera, než jsme šli spát, jsme s čechy (Petrem a Jitkou), s kterými jsem se seznámil před 2 dny, povídali o cestě do Nepálu. Ráno po probuzení byla opět pěkná kosa. Vzal jsem foťák a šel se projít podél jezera. Na jednom místě jezera objevuji na hladině zrcadlící se horu Cho Oyu s 8201 m.n.m. Po snídani (toast s džemem) vyrazíme nalehko zdolat vrchol Gokyo Ri s 5357 m.n.m. Cesta nahoru trvala hodinu a půl bez zastávky. Nahoře se nám naskytl překrásný pohled na Cho Oyu, Gyachung Kang, Everest, Lhotse, Makalu, Cholatse a Tawachee. Fotím panorámatu a sbírám kameny (6 malých). Po půl hodině kochání sestupujeme dolů, neboť musíme do 12h vyzvednout z lodžie batoh. Po obědě (macaroti se sýrem) vyrazíme zkratkou přes ledovec Ngozumba. Po výšlapu přes kopec začíná adrenalinové dobrodružství, cesta vede strmým svahem, který je trošku zrádný. Písek a kamení se občas sune dolů, musíme dávat pozor, kam šlapeme. Uprostřed ledovce je několik malých jezírek a kus ledu, který se na slunci pomalu roztává. Kdyby se kus ledovce utrhl, zvedla by se hladina jezera o pár centimetrů. Šířka ledovce má asi 1 kilometr. Na konci ledovce nás čeká strmý výstup přes utržený kus země. S úlevou pokračujeme travnatou plošinou posetou různě velkými kameny až dorazíme do vesnice Dragnag. Ubytujeme se v nové lodžii za 150Rs, která byla postavena nedávno. Po vybalení věcí si udělám krátký výlet okolo a zjišťuji, že se mi tu moc libí. Okolo 4h si dávám toast se sýrem a píšu si deník. Ve společné místnosti se dozvídáme od jednoho průvodce, že budeme muset zítra hodně brzo ráno vstávat. Čeká nás nejnáročnější výstup pres ledovec Cho La. Zbytek času strávíme čtením, povídáním nebo jen tak pozorováním. K večeři si pochutnávám na rizotu a předobjednali jsme si na zítřejší ráno snídani (milk tea a müsli s mlékem). V 19h jdeme brzy do spacáku.