sobota 17. října 2009

Namasté!

Ráno po arabské snídani pomalu balím a s recepční domlouvám odvoz taxi k letišti za 25 dirhamů. Po odbavení batohu a vyzvednutí letenky jdu k celní kontrole, po vrácení víza dostavám razítko k opuštění SAE (bez něj bych nemohl hned zemi opustit). Asi půl hodiny pozoruji a fotografuji z café bar startující a přistávající letadla, pak se přemísťuji do čekací haly. Poté se busem přesouváme k letadlu, po vystoupení z busu a před nástupem do letadla zkouším fotit letadlo A320 společnosti Air Arabia, najednou pociťuji, jak mi někdo klepe na rameno, od něj zjišťuji, že mám okamžitě schovat foťák, neb přijíždí policejní auto :-) Úsměv na mých rtech pomalu mizí, ale neztrácím odvahu. Než policajt vysloví par nesrozumitelných slov, hned naznačím „sorry“ a foťák hned schovám do batohu, asi po minutovém vyjednávání jsem úspěšně bitvu vyhrál a běžím nastoupit jako poslední cestující do letadla plného Nepálců :-) Stačil jen malý krůček a bůhví jak by to asi celé dopadlo? Raději o tom nepřemýšlet… Let za světla byl zajímavější k pozorování himalájských hor, schválně jsem si zvolil místo u levého okna (5A). Letěli jsme podél pobřeží Iránu, Pákistánu a podél rovnaté Indii. Před 18h (14:00NC) jsem si všiml za pohasínajícího slunce himalájských vrcholků a poté za půl hodiny jsme se koly dotkly nepálské země. Po vyplnění víza za 40$ dostávám do pasu vstupní povolení, vyzvedávám batoh a mířím k východu, kde čeká několik vyhaněčů, bez potíží davem procházím a v dálce vidím cedulku s mým jménem a příjmením :-) Malému klukovi kývnu jako na znamení, že jsem to já, nastupujeme do starého křápu a za tmy vyrazíme do centra bordelu (jezdí se vlevo, předjíždí se v zatáčce, předpisy na křižovatce se nedodržují atd.). Párkrát jsem měl pocit, že se srazíme, ale nepálci to mají dobře v malíku vytrénované. Po ubytování v hotelu a vzpamatování se z lehkého šoku objednávám naproti hotelu v restauraci špagety a pivo Tuberg. Po malé vycházce (radši dál bez mapy jsem nešel) jdu raději vyzkoušet satelitní telefon, bohužel bezúspěšně :-( A jelikož mi mobil také nefunguje :-( posílám z internetového hotelu zprávu mamce. Poté se odebírám do říše snů, zítra mě čeká perný den s vyřizováním různých formalit, jsem zvědavý, jak se s tím vypořádám…

8 komentářů:

  1. vydrz, jestli tohle vsechno klapne, tak vylezt na Everest uz bude hracka :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Kájo,


    zatím to zvládáš skvěle - jen tak dál! Držíme Ti všichni palce.


    Vláďa.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Káji,

    myslím na Tebe - pozdravuj na horách-užij si to -ať tě nebolí nohy ani jiné časti těla- buď opatrný a hodně štěstíčka

    Líbá tě tvoje mamka

    OdpovědětVymazat
  4. Čau Kájo, jsem rád, že jsi se rozhodl pro naší motorkářskou bandu opět připravit nějakou Rallye, ale že to vezmeš takhle zeširoka....to mě tedy překvapuje...:-) Zvládneš připravit trasu na jeden zátah nebo to pojedeš zkusit třikrát jako předloni?...:-)
    Hele moc ti držim palce, seš u mě největší kabrňák, taková cesta fakt vyžaduje ducha pokojného bojovníka....Fandim ti a držim palce, ať tě síla provází!!!!
    Mimochodem kdyby ti v horách došly sušenky, pošlem expres balení čokoládovejch, ty maj hodně energie.
    Tak si to užívej!!
    LuĎa KLEmaniak

    OdpovědětVymazat
  5. Kájo já ti držim všechny palce které máme v rodině,at se ti vše, co máš v plánu zadaří!Vyber dobré partaky i správné průvodce,přeji příznivé počasí a slunce v duši! Hodně štěstí,síly a krásných zážitků ! Teta Lída s velkou rodinou

    OdpovědětVymazat
  6. No já zírám ... Kájiku kam ses to vypravil. A sám ... Tak též držím palečky ať to vše zvládneš... mohl jsem tě vybavit nějakým masážním mučidlem ... Moc se těším na tvé zážitky až se vrátíš. Říká se "zlom vaz" - tak šťastný návrt kluku. CABAN.

    OdpovědětVymazat
  7. A též zdravím mamku a Lenku ve Svojku... budeme všichni sledovat jak to Kájik zvládne. Je to zkrátka BOREC. Ahoooooooooj... Ivan - Morava - Česko - Střední Evropa.

    OdpovědětVymazat
  8. Dekuji vsem za podporu,bohuzel si nemohu dovolit delsi sezeni v internet cafe,dnes jsem zkopiroval 3 cestopisy, tak si mate co cist :-)
    Odtedka budu na par dni bez internetu... Jak se vratim do Namchee Bazaru (asi za 10-13dni), prekopiruji dalsi cestopisy.
    Do te doby se mejte krasne a ahoj!

    OdpovědětVymazat