pátek 30. října 2009

Zdolání vrcholu Chhukung Ri a loučení s kanaďany

Celou noc jsem opět dobře spal a ještě se mi zdály hezké sny (oproti snům z domova jsou sny živější a barvitější). K snídani si dávám omeletu a apple pie s horkou čokoládou. Od Troye se dozvídám, že celou noc opět nespal a tak se definitivně rozhodli toto místo po zdolání vrcholu opustit a přesunout níž. Já tu chci minimálně 1 den zůstat, neb se mi tu líbí a mám v plánu se podívat do základního tábora Island Peak. Po snídani vyrážíme dobýt vrchol Chhukung Ri s 5546 m.n.m. Po opuštění lodžie hledáme správnou cestu a most přes ledový potok. Asi 2h stoupáme hodně strmě do kopce, při výšlapu měřím můj srdeční tep, přibližně 140 tepů za minutu. Nahoře se nám otevřela úžasná podívaná do všech světových stran. Po pár minutách přicházejí dvojice (z Anglie a Nového Zélandu), společně si děláme fotku. S dobrým pocitem pomalu sestupujeme do vesnice, kde se s Troy a Nicole loučíme. Od nich dostavám k rozloučení krásné psaníčko:

Charles,
It has been great getting to hike with you! You have been a great trekking partner. Thanks for all good times. Stay safe and enjoy the rest of your journey!
Stay in Touch
Troy and Nicole


Po namáhavém výstupu se posilňuji polévkou sherpa vegetable stew a po chvilce pizzu s tuňákem. Poté jsem si asi hodinu zdřímnul. Po probuzení cítím na krku nepříjemné píchání vousů, rozhoduji se, že se oholím. Problém je, že u velkého zrcadla není umyvadlo. Jdu požádat obsluhu lodžie o zrcátko a kbelík teplé vody. Od kuchaře dostávám miniaturní zrcadlo a tak jsem se oholil aspoň pod bradou. Zbytek si nechám narůst na plnovous, ať vím, jak budu vypadat :-) Rozhoduji se, co se zbytkem dne, náhodou potkávám Rogera z Oxfordu (už jsme se párkrát minuli, poprvé v Namchee Bazar). Chce jít na krátkou procházku, řekl jsem mu, že se rád připojím. Beru malý batoh a jdeme směrem na Base Island Peak (IPB). Spolu se seznamujeme a povídáme si o složení hor, z čeho se skládá, moc jsem všem různým terminologiím nerozuměl, ale dobře jsem pak pochopil. Ještě, že si pamatuji zeměpis ze základní školy:-) Jsme v polovině trasy a protože jsou pomalu 4h, vracíme se zpět. Okolo 5h jsme v lodžii, slunce pomalu zapadá a vytváří tak kouzelně romantický večer s posledními hřejivými paprsky slunce. Dělám v batohu malý úklid a fotografuji západ slunce. Ve společné místnosti, kde jsou uprostřed kamna, se všichni hřejeme. S Rogerem si ještě vypravujeme svoje zážitky, za chvíli přichází jeho kamarád Ronald s průvodcem. Prý pokořili Island Peak s 6189 m.n.m. Ukazujou mě a Rogerovi fotky, opravdu překrásné. V mé mysli se hned zrodila myšlenka uskutečnit výšlap, ale po chvilce zjišťování usuzuji, že to není dobrý nápad vzhledem k tomu, že nemám žádnou horolezeckou výbavu (cepín, mačky, lano, háky, atd. a hlavně v neposlední řadě teplé oblečení, v mém oblečení bych sotva vydržel asi 5 min.). K večeři si objednávám mé oblíbené špagety a po výměně emailové adresy s Rogerem jdu do hajan.

Žádné komentáře:

Okomentovat